Ekran LED - innowacja warta większych nakładów, czy inwestycyjna ruletka?

Przed niespełna kilkoma laty zapanowała swoista moda na instalowanie na ulicach miast i małych miasteczek tablic LED. Wykorzystywane jako multimedialny i wielkoformatowy nośnik reklamy mają do dziś ten sam cel - dotarcie do jak największej liczby klientów. Czy reklamowanie się przez technikę LED uznamy za skuteczną również dzisiaj?
Ekran LED o małych parametrach (choćby 25x100 cm) kosztuje średnio 1-2 tysiące złotych.


Najtańszą odmianą LED są małe tabliczki, kojarzone z emisją krótkich tekstów sprzedażowych i ogłoszeń. Za urządzenie, które pokazuje przechodniom pasek usług inwestor musi wyłożyć co najmniej tysiąc złotych. W kwestii ekranów, jeśli w grę wchodzą animacje zarazem wzrasta powierzchnia reklamowa, a z nią koszty przedsięwzięcia.

Wzrokowo przyjemne, przyciągające oko ekrany LED wykorzystuje się jako istotne narzędzie promujące usługi i produkty firm

ekran led
Author: craftivist collective
Source: http://www.flickr.com
Tak samo w mieście wojewódzkim czy małym powiatowym taka reklama spotka się z kontaktem zainteresowanych klientów (dowiedz się więcej). Dla wyliczenia kosztów takiej inwestycji w telebim zaleca się wcześniej zaczerpnąć rady ekspertów od ekranów LED, porównać parametry, szczególnie zużywania energii.

Sporo specjalistów od reklamy twierdzi, że wypromowanie przez ekran LED daje większy odzew niż tradycyjna forma „nieruchomej” reklamy, czyli plakaty czy billboardy. Z bagażu doświadczeń wynika, że odzew potrafi być większy na korzyść ekranów LED o kilkaset procent! Jakkolwiek specjaliści od reklamy mający kontakt z właścicielami ekranów nie stwierdzą, że każdy inwestor jest zadowolony z tego sposobu przekonywania, np. www.medas-media.com.pl/. Kilka metrów kwadratowych wyświetlacza na reklamę produktów to koszt 5-7 tysięcy złotych, co jak się okazuje, nie zawsze zwróci się w planowanym przez inwestorów czasie.


Przy planowaniu zakupu i lokowaniu w mieście tablicy LED ważne jest, w miarę możliwości i uwzględniając istniejącą już infrastrukturę, mądre przemyślenie sposobu rozmieszczenia. W dużych miastach sprawa jest o tyle skomplikowana, że potocznie mówiąc „ekran goni ekran”, a w gęstej konfiguracji, trudno o przykucie uwagi. Przy konkurencji na małej powierzchni o „zwycięstwie” marketingowym często przeważa wielkość ekranu LED.