Reklama jest naszą codziennością. Jest w każdym miejscu i stykamy się z nią w każdym miejscu

Z reklamą mamy styczność każdego dnia, praktycznie w każdym miejscu i o każdej porze. Reklamy telewizyjne oddzielają od siebie kolejne programy i filmy, którymi raczymy się najczęściej siedząc przed kineskopem czy plazmą. Reklamy nas atakują, gdy korzystamy z sieci, na każdej stronie, serwisie, portalu social media, czy nawet w naszej własnej skrzynce e-mail.

billboard
Author: thierry ehrmann
Source: http://www.flickr.com
Idąc ulicą można zauważyć reklamy na różnych budynkach, bilbordy, neony, flagi oraz standy tekturowe. Wchodzimy do sklepu, a są już tam hostessy oraz sprzedawcy chwalą właściwe produkty. Zakupujemy gazetę i nie jest ważne, czy jest do czasopismo fachowe czy też kobiece pismo albo dziennik telewizyjny, także znajdziemy tam bardzo dużo reklam. Bo coraz rzadziej jesteśmy w stanie się również spotkać z pojedynczą reklamą. Przeważnie reklamy się grupuje, tak więc jak już reklama batonika ma przebicie, to powinna jej towarzyszyć reklama proszku, co gwarantuje producentom wyższe zyski. Nawet już w filmach oraz produkcjach telewizyjnych, jakie tak kochamy oglądać pojawia się coraz częściej tzw, „lokowanie produktu”. Śledzimy losy ulubionej bohaterki i przy okazji nasz mózg zauważa, że podczas ważnej rozmowy z ukochanym trzymała w ręku batonik takiej a takiej marki, zaś ów pan pił znany sok.



reklama
Author: Alan Stanton
Source: http://www.flickr.com
Wiadomo, że reklama jest w stanie także służyć wyższym celom. Jeżeli np. duża część społeczeństwa cierpi na dużą nadwagę, warto dokonać wszelkich starań, ażeby propagować zdrowy styl życia poprzez reklamowanie produktów mlecznych, mebli pewnych marek owoców, warzyw, nasion czy nawet samych środków do odchudzania (wiecej). Niestety o wiele częściej reklama to po prostu najnormalniejszy, bezwzględny biznes, w jakim wygrywa silniejszy i nie znający żadnych moralnych czy etycznych zasad lub co gorsza granic. W tej branży więc dość często reklamy upycha się podstępnie w miejsca, gdzie nie powinny się znaleźć lub przekupuje się firmy i przedstawicieli, choć oficjalnie nazywa się to po prostu kooperacją ze sponsorami danej firmy.

Reklama (sprawdź baner reklamowy) ma skutecznie oddziaływać na odbiorcę. Stąd też nie jest ważne jakimi posługuje się metodami: czy jest niezbyt smaczna, nieestetyczna, lub nierzetelna, czy wywołuje skandal albo kontrowersje. Ważne, że wokół niej robi się głośno a to zwiększa zainteresowanie jej treścią i zwiększenie sprzedaży. Siła działania reklamy jej jedyną istotną dla jej twórców informacją.